Kiedy masz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę www, na pewno po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby pojawiała się ona wysoko w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo przecież, że dziś widoczność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie tu gros klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak wobec tego znaleźć rzetelną firmę SEO? Rekomendujemy skorzystać z sugestii profesjonalistów, a najlepiej samego Google.
Google podpowiada, jak rozpoznać solidną firmę SEO
Nie można zaprzeczyć, że cały sektor usług SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i bezustannie rozwija się zasadniczo wyłącznie za dzięki Google. Mimo występowania licznych alternatyw, jak m.in. Yandex, Bing czy też Rambler, nadal najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje pozyskać widoczność w sieci, musi spróbować powalczyć o swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku branż, gdzie konkurencja jest mocna, z reguły jest to niemożliwe bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest nowością, i zamieściło krótki instruktaż, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Cechy rzetelnej firmy SEO zdaniem Google
Pracownik Google z przeszło 10-letnim stażem klarownie tłumaczy, jak rozpoznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech m.in.:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto jest jego największą konkurencją,
- zdolność oceny czasu i budżetu niezbędnego do wykonania zakładanych działań,
- zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
- stała kontrola stanu strony i regularną analizę jej statystyk,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe.
Przedstawicielka Google zaznacza również, iż solidna firma SEO nigdy nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, nieraz dającą widoczne efekty najczęściej po paru miesiącach pracy.