PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Potrzebujesz więcej informacji o PBN? Doskonale trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.

Żeby klient znalazł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – proste pozyskiwanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są z reguły używane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu firm czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są użyteczne, warte przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, prawem i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO