O co chodzi z filtrami Google?
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które naruszają wprowadzone przez Google wytyczne dla twórców stron. Istnieją dwa rodzaje filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Filtr Google i co dalej?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Czasami strony, które dopuściły się poważnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Zdecydowanie zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie różnych stron dla użytkowników i robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest stosowanie się do zasad, opracowanych przez Google.