Więcej w temacie SEO Kraków na https://seo4.net
Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań . Nie posiadając doświadczenia w tematyce SEO i nie monitorując codziennie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kampanii Google Ads, content marketingu, kodowania oraz projektowania graficznego, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Agencja SEO – postaw na tę, która działa na rynku od lat
Polskich agencji SEO jest sporo. Na co zwrócić uwagę podczas doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Radzimy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować szerokie portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy należy przeanalizować opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwikłać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, a także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Inna istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można znaleźć tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych do tej pory działaniach SEO czy o najważniejszych dla klienta usługach albo towarach, które pragnie wypromować.
Rozliczenie za rezultaty – czy to właściwy model rozliczeń z agencją SEO?
Z nieufnością warto podejść do agencji SEO, które sugerują rodzaj współpracy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top3). To nadal często spotykany model rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty łamiąc zasady określone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo mniejsze.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]