Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo starań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.