Posiadanie rozpoznawalnej strony www wymaga jej efektywnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak nasze działania powodują naruszenie reguł profesjonalnej optymalizacji i strona może być zablokowana przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla strony online?
Ban od Google stanowi najgorszy sposób kary, jakiemu może zostać poddana strona www. Jest to całkowite wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w praktyce znacznie utrudnia prowadzenie biznesu. Pamiętajmy, że większość internautów stosuje tylko Google, więc po zablokowaniu portalu wskaźnik naszych klientów drastycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwarki, co także niekorzystnie oddziałuje na klikalność witryny. Występują filtry ręczne – ustawiane osobiście przez ekipę Google i algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez specjalne programy.
Jak poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za zamieszczanie przesadnej ilości odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby wyeliminować ban od Google należy najpierw zweryfikować jego powód. Warto przekazać to profesjonalnej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z filtrem. Operacja może niestety potrwać nawet pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.